2016-05-19-22_Krkonoše

Letošní dovolená v Krkonoších proběhla ve dnech 19.-22.5.2016.

První den jsme to vzali přes Králíky. Začali jsme v klášteře Hedeč. Zaujal mě beltém na začátku, zejména palmičky. :-) Většina svatých na obrazech si v mládí pořádně užívala. Neřest, smilstvo, ale po přestoupení na víru je ukamenovali nebo věšeli, až na pár výjimek. Mají tam repliku svatých schodů, po kterých nutí lidi lézt po kolenou. Podivný kult, nutit někoho, aby se plazil před vyšší mocí.

Po obědě jsme zamířili k dělostřelecké tvrzi Bouda, ale aby prohlídka za něco stála, museli bychom jí věnovat několik hodin. Takže jsme přejeli do vojenského muzea. Nejvíce mě potěšil 3,7 cm kanón proti útočné vozbě a kamuflovaný SKOT (OT-64 SKOT - Střední Kolový Obrněný Transportér). :-) Pokecal jsem si s průvodcem a dozvěděl se, že na letošní Cihelně bude originální Hetzer (kromě STUGu). Více fotek bude v připravovaném článku na webu KPM Opava.

Na Chatě nás přivítali tradičně Katka a Zbyněk. Auto s Malinkými dorazilo později.

V pátek jsme se vydali na trasu do Velké Úpy. Začalo pršet, takže jsme lanovkou vyjeli na Portášovy boudy, došli na Růžohorky, kde jsme pojedli. V Chatě je krásná sbírka čarodějnic. Vrchní měl profi vystupování i pohyby, ale asi někomu naběhnul na pěst nebo do něčeho vrazil nosem. Došli jsme pod lanovku na Sněžku, kterou jsme využili k přiblížení na vrchol v dešti. Přestalo pršet, tak jsme se vydali přes Luční boudu zpět. Cestou jsme viděli i sníh. Na Luční jsme zkusil borůvkový koláč a jejich čajík se spoustou ovoce. Když už nemůžu (dočasně) pííívo.

V sobotu nám Míla připravil takovou pohodovou trasu. Z Kuprovky na modrou, po ní do Špindlu. To údolí je fakt krásné, zejména potoky po cestě. Jirka potřeboval turistické ponožky a světe vid se, sehnat je v českém Aspenu byl skoro nadlidský úkol. Ale podařilo se. :-) Ze Špindlu jsme vyjeli lanovkou na Medvědín, objal jsem medvěda a pokračovali jsme na Labskou boudu. Cestou jsme si odskočili k Mohyle Hanče a Vrbaty a obdivovali Pančavský vodopád. Z Labské po modré do Špindlu a do Svatého Petra. Po 35 kilácích v nohách nás čekal bonusový výstup s převýšením cca 500 metrů na Výrovku. Údolí bylo krásné, ale výstup dal zabrat... Dál už to bylo lážo plážo a dorazili jsme ještě před večeří.

V neděli jsem se s "B" týmem vydal na Friesovy boudy, odlovit keš, na točeného Friese a užít si povinností strýčka. I když jsme na Friesovky dorazili v době snídaní, obsluha byla milá a pivo nám opět rychle natočila. Já chtěl malinovku, ale po té, co zjistili, jaké to je dnes svinstvo, tak ji přestali nabízet. Tak jsem si dal borůvkovou limonádu. Nakoupili jsme další padárky a od té doby vidím v pracovně růžového slona. :-) I bez nutnosti si něco šlehnout. Zpátky jsem si dal Terezku za krk a vyběhnul kopec nad boudou. Pak následoval tradiční oběd a cesta domů.

A to je letos vše, přátelé. :-)

Statistika:
2. den - pátek - délka trasy 28,6 km, nastoupáno 1380 m
3. den - sobota - délka trasy 38,5 km, nastoupáno 1380 m